«از سرنوشت ۴» از امشب روی آنتن میرود/ آزادی «هاشم» از زندان
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۹۸۵۹۱
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، پخش سریال «از سرنوشت ۴» از امشب ۱۴ فروردین، همزمان با ماه مبارک رمضان هر شب ساعت ۲۱:۱۵ از شبکه دو سیما پخش میشود و تکرار آن ساعت ۵:۳۰ بامداد و ۹:۲۰ خواهد بود.
فصل جدید این سریال به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیهکنندگی اکبر تحویلیان روایتگر فراز و نشیب و چالشهای زندگی شخصی و کاری ۲ شخصیت اصلی داستان یعنی هاشم و سهراب است که ایفای نقش آنها را دارا حیایی و کیسان دیباج بر عهده دارند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
«هاشم» که در پایان فصل سوم روانه زندان شده بود، در آغاز فصل چهارم از زندان آزاد شده و بازگشت دوباره او به کارخانه ماجراهای جدیدی را با شریک قدیمیاش، «سهراب» به همراه دارد. همچنین زندگی شخصی آنها با ورود افرادی جدید و چند رخداد سمت و سوی جدیدی میگیرد. عمدهترین مسئلهای که در این فصل از سریال دنبال میشود، موانع تولید داخل بر سر راه جوانان و تشویق به تولید دانش بنیان است.
این سریال تلویزیونی در فصل جدید خود در کنار بازیگران اصلیاش، دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطیما بهارمست، مونا کرمی و مهدیس توکلی، ۳ بازیگر جوان جدید را معرفی کرده است. مهران میری، فرهنگ زرگرباشی و متین طاهرینیا ۳ چهره جدید هستند که در این فصل در کنار بازیگران قبلی به ایفای نقش میپردازند. همچنین بازیگران شناختهشدهای نظیر رضا داوودنژاد، نگین صدق گویا، ساناز سعیدی، سولماز غنی و شاهو رستمی به فصل چهارم این سریال اضافه شدهاند.
دیگر بازیگران «از سرنوشت ۴» عبارتند از مجید واشقانی، حسین پاکدل، لیلا بلوکات، سید مهرداد ضیایی، مائده طهماسبی، رضا بنفشه خواه، مسعود انتظاری، محمد صادق ملک و ... .
از عوامل تولید سریال هم میتوان به تهیهکننده: اکبر تحویلیان، کارگردان: سیدمحمدرضا خردمندان، نویسندگان: محمد محمود سلطانی، روح الله صدیقی و آرزو صدیقی، مدیر تصویربرداری: خسرو دادگر مرام، تدوین: شوکا زندباف، مدیر تولید: مجتبی برهانیزاده، خواننده تیتراژ پایانی: امین بانی، مشاور رسانهای: پدرام ابدان، روابط عمومی: مطهره کشاورز محمدیان، دستیار تهیهکننده و مدیر برنامهریزی: نوید احمدزاده چالشتری اشاره کرد.
کد خبر 5458099 زهرا منصوریمنبع: مهر
کلیدواژه: مجید واشقانی رضا داوودنژاد فاطیما بهارمست اکبر تحویلیان مائده طهماسبی امین بانی محمدرضا خردمندان ماه مبارك رمضان حسین پاکدل شبکه دو سیما سریال از سرنوشت شبکه پنج سیما تئاتر ایران نوروز تئاتر در خانه کنسرت موسیقی برنامه تلویزیونی ماه رمضان 1401 موسیقی پاپ رادیو ایران کارگردان تئاتر فیلم کوتاه قطب الدین صادقی فیلم سینمایی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۹۸۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم/ نگاهی به فیلم مست عشق
به ویژه اینکه تعدادی از آنها شهرتی جهانی داشته و میتوانند پای آثار نمایشی تولید شده در این چارچوب را به بازار جهانی باز کنند. موضوعی که چندان مورد توجه سینمای ایران قرار نگرفته و اندک آثار تولید شده در این باب نیز متعلق به تلویزیون بودهاند. فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی که به نوعی محصول مشترک ایران و ترکیه به حساب میآید، نخستین تجربه جدی سینمای ایران در این رابطه است که به تازگی روی پرده سینماهای کشور رفته و در هفته نخست رکورد فروش ریالی و تعداد تماشاگر را شکسته است.
فتحی که تجربه تولید آثار تاریخی در قاب کوچک را داشته، در «مست عشق» سراغ یکی از مهمترین شعرا و عرفای تاریخ ایران یعنی جلالالدین محمد بلخی مشهور به مولانا رفته و بخشی از دوران زندگی وی را به تصویر کشیده که از کشش دراماتیک مناسبی برخوردار است. فرهاد توحیدی که یکی از قدیمیترین فیلمنامهنویسان پس از انقلاب به حساب میآید در «مست عشق»، مولانا و شمس تبریزی را به عنوان ستونهای فیلمنامه قرار داده و قصه را با محوریت این دو پیش میبرد. قصهای شخصیت محور که با چرخشی ظریف به سمت ماجرامحوری رفته و چند داستانک جذاب را به آن گره میزند.
توحیدی در پرده نخست، قصه را با یک حادثه آغاز کرده و سوالی را پیرامون ناپدید شدن شمس تبریزی مطرح میکند. سپس با یک فلاشبک به گذشتهای نه چندان دور رفته و برخورد مولانا و شمس را کلید میزند که سرانجام به یک نقطه عطف میرسد. جایی که مولانا مجذوب شخصیت پیچیده و خاص شمس شده و نگاهاش به جهان تغییر میکند. در نیمه میانی، توحیدی روی حسادت به عنوان یکی از تمهای فیلمنامه مانور داده و موانعی را بر سر راه مرید و مراد قرار میدهد تا از بار تنش حاکم بر آن کاسته نشود. در این بین رفت و برگشتهای زمانی هم رخ میدهد که از ساختار قصه بیرون نزده و تماشاگر را سردرگم نمیکند. در واقع این ساختار غیرخطی برای آن است که تکههای پازل قصه کنار یکدیگر قرار گرفته و یکپارچگی آن از دست نرود.
داستانهای فرعی نقشی کلیدی در پیکره فیلمنامههای امروزی دارند و ((مست عشق)) از این بابت نمونهای درخشان به حساب میآید. اولی قصه عشق نافرجام پسر مولانا (علاءالدین) به کیمیا خاتون است که به خوبی در بافت قصه جا افتاده و مثلثی عاشقانه را شکل میدهد و تماشاگر را به حدس و گمانهایی پیرامون نقطه عطف دوم فیلمنامه وادار میکند. دیگری داستانک مربوط به اسکندر بیک فرمانده خشن اهل قونیه است که علاقهای نافرجام به دختری مسیحی به نام مریم داشته و توحیدی این داستانک را به بهترین شکل به قصه اصلی پیوند زده است. نکته مهمی که در فیلمنامه ((مست عشق)) به چشم میخورد، وفاداری به اندازه نویسنده به تاریخ است که وجوه نمایشی خوبی نیز به آن بخشیده شده است. همانطور که از عشق به عنوان تم اصلی و جانمایه اثر بهره گرفته و آن را به شخصیتهای اصلی گره زده است.
حسن فتحی در آخرین ساخته سینماییاش دست به ریسک بزرگی زده و به سراغ شخصیتی رفته که میلیون ها طرفدار در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر دارد. او با توجه به فیلمنامه خوبی که در اختیار داشته تلاش کرده تا اثر شستهرفتهای را خلق کند. تلاشی که از همان سکانس نخست (کابوس جنگ اسکندربیک) خود را به رخ کشیده و تا آخر ادامه پیدا میکند. به ویژه در دکوپاژ فیلمنامه که ظرافت و وسواس خاصی در آن به چشم میخورد. برای مثال میتوان به سکانس گفتگوی طولانی شمس و مولانا اشاره کرد. البته نمیتوان از مست عشق گفت و به فیلمبرداری درخشان زندهیاد مرتضی پورصمدی و تدوین استاندارد میثم مولایی اشاره نکرد.
یکی از چالشهای مهم فیلم انتخاب بازیگران آن بوده که ترکیبی از بازیگران ایرانی و ترک به حساب میآید و ایجاد هارمونی میان آنها کار سختی به نظر میرسد. اتفاقی که تا حدود زیادی رخ داده و بازیگران نقش مهمی در کیفیت برجسته فیلم دارند. پارسا پیروزفر و شهاب حسینی انتخابهای هوشمندانهای برای ایفای نقشهای مولانا و شمس تبریزی بودهاند که البته کفه ترازو به سمت حسینی اندک چربشی دارد. همچنین بازیگران ترک زبان که در سینما و تلویزیون ترکیه شهرت زیادی دارند، در ایفای نقشها موفق بوده اند.
مست عشق از آن دسته فیلمهایی است که تولید و پست پروداکشن سختی داشته که از این بابت میتوان به گروه تولید آن دستمریزاد گفته و دستاوردهای آن برای سینمای ایران را به فال نیک گرفت.
۵۷۵۷
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903013